Rynek lustrzanek cyfrowych jest zdominowany przez kilku gigantów – Nikon, Canon, Pentax, Sony i Olympus. Mimo to wybór idealnego modelu wciąż jest trudny.  Jesteś pasjonatem fotografii szukającym informacji o najlepszym sprzęcie? A może początkującym, lecz wymagającym amatorem? Wszystkie informacje na temat lustrzanek cyfrowych znajdziesz tutaj – na wirtualnym ringu. Obserwuj walki najlepszych modeli lustrzanek i wybierz swojego faworyta! Czytaj opinie innych, a potem podziel się z innymi swoimi uwagami. 

CANON EOS 550D BODY

CANON EOS 550D BODY

od 4043,00 zł
w sklepach internetowych

Sprawdź ceny

Najważniejsze cechy produktuFilmy Full HD, 3 cale LCD, matryca 18 megapikseli

Parametry techniczne
Matryca efekt.
18 mln pix

Czułość ISO
100 - 6400

Migawka
30 - 1/4000 sek

Ilość obiektywów
brak

Akum. w zestawie
tak

Ładow.w zestawie
tak

Torba w zestawie
nie

Wyświetlacz
3 cala

Lampa błyskowa
nie

Menu w j.polskim
tak

Gwarancja
12 m-ce

Największe zalety Specyfikacja produktu
MATRYCA ŚWIATŁOCZUŁA

Typ CMOS 22,3 x 14,9 mm
Liczba efektywnych pikseli Ok. 18,0 mln
Łączna liczba pikseli Ok. 18,7 mln
Proporcje obrazu 3:2
Filtr dolnoprzepustowy Wbudowany/połączony z systemem czyszczenia matrycy
Czyszczenie matrycy Zintegrowany system czyszczący EOS
Typ filtra kolorowego Barwy podstawowe

PROCESOR OBRAZU
Typ DIGIC 4

OBIEKTYW

Mocowanie obiektywu EF/EF-S
Ogniskowa Odpowiednik 1,6x ogniskowej obiektywu

REGULACJA OSTROŚCI

Typ TTL-CT-SIR z matrycą CMOS

System/punkty AF 9 pól AF (centralne pole krzyżowe przy f/5,6; dodatkowa czułość przy f/2,8)
Zakres działania AF EV -0,5 - 18 (przy 23°C i ISO 100)
Tryby AF AI Focus
Pojedynczy
AI Servo
Wybór punktu AF Wybór automatyczny lub ręczny
Wyświetlanie wybranego punktu AF Nałożone na obraz w wizjerze oraz wskazywane na wyświetlaczu LCD
Dobiegaczka Tak, do 10 m?
Blokada AF Po naciśnięciu spustu migawki do połowy w trybie zdjęć pojedynczych.
Światło wspomagające AF Przerywany błysk lampy wbudowanej lub opcjonalna, dedykowana lampa błyskowa Speedlite
Ręczna regulacja ostrości Regulacja za pomocą pierścienia obiektywu

KONTROLA EKSPOZYCJI

Tryby pomiaru 63-strefowy pomiar SPC-TTL przy całkowicie otwartej przysłonie
(1) Wielosegmentowy (powiązany ze wszystkimi polami AF)
(2) Częściowy centralny (ok. 9% wizjera)
(3) Punktowy (ok. 4% wizjera w centrum)
(4) Centralnie ważony uśredniony

Zakres pomiaru EV 1 - 20 (przy 23°C, z obiektywem 50 mm f/1,4, ISO100)
Blokada AE Automatyczna: w trybie zdjęć pojedynczych z pomiarem wielosegmentowym ustawienia ekspozycji są blokowane po ustawieniu ostrości.
Ręczna: za pomocą przycisku blokady AE w trybach kreatywnych.
Kompensacja ekspozycji +/- 5 EV w krokach co 1/2 lub 1/3 (możliwość połączenia z automatycznym bracketingiem ekspozycji).
AEB 3 ekspozycje +/- 2 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3
Czułość ISO (zalecany indeks ekspozycji) AUTO (100 - 6400), 100 - 6400, zakres rozszerzalny do H (ok. 12800), w krokach co 1

MIGAWKA

Typ Elektronicznie sterowana migawka szczelinowa
Czas otwarcia 30 - 1/4000 s (w krokach co 1/2 lub 1/3), tryb Bulb (Całkowity zakres pracy migawki. Dostępny zakres zależy od wybranego trybu fotografowania)

BALANS BIELI

Typ Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę
Ustawienia Auto, słoneczny dzień, cień, pochmurny dzień, światło żarowe, białe
światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, niestandardowe.
Kompensacja balansu bieli:
1. niebieski/bursztynowy +/-9
2. purpurowy/zielony +/-9
Niestandardowy balans bieli Tak, możliwość zapisania 1 nastawy
Sekwencja nastaw balansu bieli +/- 3 poziomy w krokach co 1
3 zdjęcia na każde zwolnienie migawki.
Wybór kompensacji: niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony.

WIZJER

Typ Układ luster
Pole widzenia (pionowo/poziomo) Ok. 95%
Powiększenie Ok. 0,87x
Punkt oczny Ok. 19 mm (od środka soczewki okularu)
Korekcja dioptrii Od -3 do +1 (1/m)Niewymienna (dioptrii)
Matówka Niewymienna
Lustro Szybkopowrotne lustro półprzepuszczalne (przepuszczalność: współczynnik odbicia 40:60, brak winietowania przy obiektywie EF600 mm f/4 lub krótszych)
Informacje widoczne w wizjerze Informacje o AF: pola AF, potwierdzenie ostrości
Informacje o ekspozycji: czas naświetlania, przysłona, czułość ISO (wyświetlana zawsze), blokada AE, poziom/kompensacja ekspozycji, okrąg pomiaru punktowego, ostrzeżenie o prześwietleniu, AEB
Informacje o lampie błyskowej: gotowość lampy, synchronizacja z krótkimi czasami naświetlania, blokada FE, kompensacja siły błysku, światło redukujące efekt czerwonych oczu
Informacje o obrazie: korekcja balansu bieli, informacje o karcie SD, zdjęcia czarno-białe, maksymalna liczba zdjęć w serii (jednocyfrowa), priorytet jasnych tonów (D+)
Podgląd głębi ostrości Tak, za pomocą przycisku podglądu głębi ostrości
Osłona okularu wizjera Na pasku

Przeciwnicy

Canon EOS 550D body

Canon EOS 550D body

Rekomendacje

Opinie

  1. Mam wrażenie, że Canon wyprzedził modelem 550d Nikona w tym segmencie. Dla mnie rewelacja!

    Opinie napisał(a) Użytkownik Ceneo dnia

    Zalety
    filmy w full hd
    funkcjonalność
    jakość zdjęć
    wejście na mikrofon
  2. Bardzo dobry aparat. Posiada wszystko to, co powinna mieć lustrzanka. Ludzie najczęściej dokonują wymiany tego typu body, ponieważ chcą być SEMI-PRO i wybierają serię xxD. Nie ma w tym nic złego, ale czasem uważam, że jest to robione na wyrost :). Argumenty, które odróżniają ten aparat od wyższego modelu 60D oraz różnice real-life, a nie na papierze, jak to mają w zwyczaju rozpatrywać znafcy z różnego rodzaju for sprzętowych: - wyższa seria ma większy i jaśniejszy wizjer - to fakt, ale jest on o 11% większy i trochę jaśniejszy. Mam porównanie, bo bawiłem się puszkami semi-pro. Jasność nie jest wcale zniewalająca. W 550D jest wizjer lustrzany (nie ma pryzmatu) i jeszcze nigdy, nawet wieczorem albo w zdjęciach nocnych mi to nie przeszkadzało. Po prostu nikt mi nie wmówi, że wizjer nawet w entry-level jest mały, bo to nie jest prawda. Jest wystarczająco duży i wystarczająco jasny. - wyższa seria ma 9 pól krzyżowych AF, zaś seria amatorska tylko centralny punkt krzyżowy, zaś reszta to zwykłe punkty autofocusa - fakt, AF jest dokładniejszy w puszkach semi-pro. Ale w prawdziwym życiu objawia się to tym, że jeśli robimy zdjęcia w dzień, to nie ma żadnej ale to żadnej różnicy, ponieważ te zwykłe punkty AF też są szybkie i dokładne przy dobrym oświetleniu. Różnica pojawia się w ciemnych (naprawde ciemnych) pomieszczeniach i objawia się tym, że punkty krzyżowe z dużymi bólami, ale ostrość złapią, zaś punkty NIEkrzyżowe albo złapią albo nie, z przewagą na nie. Ale nie zapominajmy, że w 550D nadal jest ten jeden punkt krzyżowy na środku, który nawet w tych mega ciemnych pomieszczeniach złapie nam ostrość bez większych problemów. Dodam tylko, że w praktyce wiekszość osób używa tylko centralnego punktu AF i ewentualnie przekadrowuje po ustawieniu ostrości. Jak widać w praktyce wszystkie krzyżowe punkty AF nie są jakieś BARDZO potrzebne. Spokojnie wystarczy jeden krzyżowy i 8 zwykłych na około do większości sytuacji z prawdziwego życia, a nie z kartek testowych. - wyższe serie mają drugie koło nastaw - jest to niewątpliwa zaleta, ponieważ można szybko ustawić przysłonę i migawkę. Czyli w bardziej zaawansowanych aparatach jedna rolka ustawia przysłonę, zaś druga czas migawki. W serii amatorskiej jest jedna rolka i jeśli nią pokręcimy, to zmieniamy czas migawki, zaś jeśli chcemy zmienić przysłonę, to wciskamy taki bardzo wygodnie ułożony przycisk AV i kręcimy tą samą rolką zmieniając przysłonę. Prawda, że wygodne? Robię zdjęcia już 10 lat i nigdy nie miałem sytuacji, żeby przez brak drugiej rolki zepsuć zdjęcie bądź żeby nieobecność drugiej rolki nie pozwoliła mi na zrobienie danego zdjęcia. Jest to tylko i wyłącznie wygoda, nic więcej. - w 550d nie ma górnego ekranu LCD tak jak w wyższych modelach - na tym ekranie są wyświetlane te same informacje, co na ekranie LCD. Niektórzy twierdzą, że bez tego ekranu nie da się żyć, ponieważ np. przy zdjęciach nocnych LCD razi po oczach, zaś ten górny mniej. Osobiście robię też zdjęcia nocne i brak górnego ekranu nigdy mi nie przeszkadzał w żadnym stopniu. To jest po prostu kolejna rzecz dla wygody i komfortu, a nie coś, bez czego nie da się żyć. - lepsza ergonomia - najczęstszy argument na forach internetowych. Amatorskie korpusy typu 550D są małe i są zrobione jakby dla dzieci, zaś semi-pro i pro są duże i przeznaczone dla prawdziwie męskich dłoni (czyżby kompleksy?). Oczywiście każde dziecko stać na aparat za ponad 2000zł :). A tak na serio. 550D jest mały, ponieważ jak ktoś robi zdjęcia amatorsko (ja robię nie więcej niż 300 dziennie), to nie będzie go bolała łapka, jak potrzyma aparat taki jak 550D. Większe i ciężkie body są robione dla ludzi, którzy robią zdjęć znacznie więcej niż 90% użytkowników aparatów, czyli amatorów. Innymi słowy taki zawodowiec czy pół-zawodowiec nie może sobie pozwolić, żeby przez np. 4 godziny robić zdjęcia mniejszym body, bo odpadnie mu ręka. Tak samo programista potrzebuje wygodnej klawiatury, a pisarz wygodnego pióra. Nie oznacza to wcale, że każdy człowiek na świecie potrzebuje właśnie takiego zaawansowanego i ergonomicznego narzędzia tylko po to, żeby napisać 1 stronę w wordzie czy 1 kartkę ręcznie :) (odniesienie do tej nieszczęsnej klawiatury i pióra) - następna różnica pomiędzy 550D a wyższymi seriami, która jest uznawana przez niektórych za wadę to ilość klatek na sekundę. Oczywiście szczytem lansu jest posiadanie aparatu, który szybko klika migawką, szczególnie jak ktoś fotografuje przyrodę i rodzinkę jak znaczna większość osób kupujących aparaty. Zresztą ja moim 550D fotografuję ptaki w locie (do tego jest potrzebny przede wszystkim obiektyw, a nie szybka seria) i prędkość migawki na poziomie 3.7 FPS jest CAŁKOWICIE WYSTARCZAJĄCA. Oczywiście jak ktoś robi sport, to musi mieć ten większy burst, ale ilu z nas fotografuje non stop sport? Do tego trzeba mieć bardzo bardzo drogie i jasne szkła. Wiadomo, że jak ktoś robi sport to nie kupi 550D. Nadal jednak trzeba przyznać, że w prawdziwym świecie i przy przeciętnym zastosowaniu szybkość 3.7 klatek na sekundę jest więcej niż potrzebna. - jakość obudowy - 550D jest wykonany z plastyku, zaś aparaty semi-pro, choć nie wszystkie są robione ze stopu aluminowo-magnezowego. To, czy komuś jest potrzebne magnezowe body pozostawiam dla każdego do przemyślenia. Jeśli chodzi o mnie, to na pewno nie :). No chyba, że dla lansu przed znajomkami :P. Zresztą mój 550D raz mi upadł z metra na glebę i oczywiście nie ma żadnego śladu po tym. Ale w internecie oczywiście trzeba napisać, że puszka sprawia wrażenie, jakby przy upadku miała się rozpaść :). Poza wskazanymi wyżej głównymi różnicami (są inne, ale mniej znaczące) 550D zachowuje się identyko i robi takie same, dokładnie takie same jakościowo zdjęcia jak np. 60D. Matryca jest taka sama, pomiar światła identyczny, procesor identyczny. Nawet 550D ma przycisk do balansu bieli, czego w 60D nie uświadczycie. Czy warto wydawać dodatkowe 1200zł, na powyższe zmiany? Jasne, że tak, ale trzeba zadać sobie pytanie. Czy nowe body, pozwoli mi robić zdjęcia, które były wcześniej niemożliwe do wykonania, bądź czy robię tak dużo zdjęć i np. za kasę, że potrzebuję tej mega wygody? Ja pomimo , że jestem amatorem to potrafię robić dobre i ambitne zdjęcia, które się podobają nie tylko znajomym :). Widziałem już ludzi, którzy chwalili się sprzętem wartym grubo ponad 10 000zł, a zdjęcia robili przeciętne. Sekret tkwi w tym, że najważniejsze w fotografii to umieć patrzeć i widzieć. Jeśli ktoś w fotografii widzi tylko sprzętowość, to skazany jest na porażkę i wieczne męki finansowe. Taka osoba nigdy nie będzie zadowolona ze sprzętu, bo co roku wychodzą nowe i lepsze rzeczy. Zawsze już będzie uważać, że zdjęcia nie są wystarczająco ostre, zaś puszka niewygodna. Dajcie przeciętnemu muzykowi najlepszy instrument, a on dalej nie stworzy arcydzieła. Prawdziwy artysta stworzy niesamowitą muzykę przy pomocy najprostszego narzędzia. Pozostawiam to do przemyślenia wszystkim, którzy szukają aparatu do robienia zdjęć, a nie do dokonywania pomiarów. Moim zdaniem różnicę w cenie lepiej przeznaczyć na szkła, bo one nie tracą praktycznie w ogóle na wartości, a przyczyniają się do rozbudowy możliwości fotograficznych wielokrotnie bardziej niż body aparatu. UWAGA, powyższa opinia nie dotyczy osób, które żyją z fotografii (czyli zawodowców) albo robią szczególne rodzaje zdjęć (np. sport). Oni po prostu potrzebują lepszego sprzętu i dla nich 550D to faktycznie zabawka. Opinia jest dla ludzi, którzy mają czas na fotografię i nie muszą zrobić zdjęcia za wszelką cenę, bądź chcą polepszać swój warsztat, przy niższych nakładach finansowych :). Chciałbym jeszcze dodać, że przez pół roku po prostu robiłem zdjęcia, a później wszedłem na fora internetowe. Dopóki tam nie wszedłem i nie poczytałem tych wszystkich "specjalistów", nie wiedziałem, że kupiłem takie gówno. Oczywiście to żart. Innymi słowy nie czytajcie głupców na forach, bo oni są już w tym sprzętowym piekle i nigdy z niego nie wyjdą. Wy idźcie robić zdjęcia i cieszcie się pięknem tej całej zabawy :).

    Opinie napisał(a) Użytkownik Ceneo dnia


comments powered by Disqus