Rynek lustrzanek cyfrowych jest zdominowany przez kilku gigantów – Nikon, Canon, Pentax, Sony i Olympus. Mimo to wybór idealnego modelu wciąż jest trudny.  Jesteś pasjonatem fotografii szukającym informacji o najlepszym sprzęcie? A może początkującym, lecz wymagającym amatorem? Wszystkie informacje na temat lustrzanek cyfrowych znajdziesz tutaj – na wirtualnym ringu. Obserwuj walki najlepszych modeli lustrzanek i wybierz swojego faworyta! Czytaj opinie innych, a potem podziel się z innymi swoimi uwagami. 

Canon EOS 550D body czy Pentax K5 +18-55 mm +50-200

Wynik

Zwycięzca:
Pentax K5 +18-55 mm +50-200

Ocena ogólna

Za: 3 powody

Canon EOS 550D body

Ocena ogólna

Za: 5 powodów

Pentax K5 +18-55 mm +50-200
Pentax K5 +18-55 mm +50-200

Cechy

Canon
Canon EOS 550D body
czy
Pentax
Pentax K5 +18-55 mm +50-200
TECHNICZNE
Pozostałe złącza
HDMI
Pozostałe złącza
HDMI
Żywotność baterii
400 (przy 0 stopni C; AE 50 procent; FE 50 procent)
440 (przy 23 stopniach C; AE 50 procent; FE 50 procent)
Żywotność baterii
Wydajność ok. 980 zdjęć - bez lampy błyskowej
PRZETWORNIK OBRAZU
Inne
Czyszczenie matrycy: Zintegrowany system czyszczący EOS
Filtr dolnoprzepustowy: Wbudowany/połączony z systemem czyszczenia matrycy
Inne
Ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
Ilość megapikseli
18 Mpix
Ilość megapikseli
16,9 Mpix
OBIEKTYW
Ogniskowa
18-55
55-250
Ogniskowa
18-55
50-200
LAMPA BŁYSKOWA
Liczba przewodnia
13 m (ISO 100)
Liczba przewodnia
13 m (ISO 100)
Kompensacja błysku
-2EV do +2EV z krokiem co 1/3 lub 1/2EV
Kompensacja błysku
-3EV do +1EV z krokiem co 1/2EV
FUNKCJE
Automatyka ostrości
9 punktowy
Dobiegaczka
Tryb ciągły (AI Servo)
Tryb mieszany (AI Focus)
Tryb pojedynczy (One Shot)
TTL-CT-SIR z sensorem CMOS
Automatyka ostrości
11-punktowy TTL (9 punktów krzyżowych)
Ciągły
Detekcja fazowa
Pojedynczy
Ręczny
SAFOX IX+
Tryb automatyczny (AF-A)
TTL
Zakres pomiaru od -1 do 18 EV
Tryby ekspozycji
Preselekcja czasu
Preselekcja przysłony
Program AE
Tryb automatyczny
Tryb ręczny
Tryby ekspozycji
Automatyka
Bulb (B)
Preselekcja czułości
Preselekcja przysłony
Priorytet migawki (Tv)
Priorytet migawki i przysłony (TAv)
Tryb ręczny
Czułość
100
12800
1600
200
3200
400
6400
800
Auto
Czułość
100 - 12800
Pomiar światła
63-strefowy pomiar SPC TTL
Centralnie ważony uśredniony
Częściowy centralny
Punktowy
Wielosegmentowy
Pomiar światła
77-segmentowy TTL
Centralnie ważony
Punktowy
Wielosegmentowy
Funkcje AF
Blokada AF
Światło wspomagające AF
Funkcje AF
Dioda wspomagająca AF
Multimedia
Nagrywanie filmów
Multimedia
Nagrywanie filmów z dźwiękiem
Korekcja ekspozycji
-2EV do +2EV z krokiem co 1/3 lub 1/2EV
Korekcja ekspozycji
-5EV do +5EV z krokiem co 1/3 lub 1/2EV
FIZYCZNE
Obudowa
Stal nierdzewna
Żywica poliwęglanowa z włóknem szklanym
Obudowa
Odporna na niskie temperatury
Stal nierdzewna
Uszczelniony korpus
Ze stopów magnezowych
BALANS BIELI
Balans bieli
Automatyczny
Cień
Regulacja balansu bieli Magneta/Zielony +/-9
Regulacja balansu bieli Niebieski/Bursztynowy +/-9
Słońce
Światło fluorescencyjne
Światło żarowe
Zachmurzenie
Balans bieli
Automatyczny
Cień
Lampa błyskowa
Światło dzienne
Światło jarzeniowe
Światło żarowe
Ustawiany
Zachmurzenie
Bracketing balansu bieli
+/-3 poziomy w krokach co 1
3 klatki
Bracketing balansu bieli
Tak
pozostałe
Załączone wyposażenie
Akumulator
Ładowarka
Oprogramowanie
Pasek
Załączone wyposażenie
Akumulator
Kabel AV
Kabel USB
Ładowarka
Oprogramowanie
Pasek na ramię
Zaślepka wizjera
Zaślepka złącza hot-shoe
Linia
EOS
Linia
K

Przewagi

5 powodów dla Pentax K5 +18-55 mm +50-200

Pentax K5 +18-55 mm +50-200
FUNKCJE
Czas naświetlania [s] 1/8000 - 30 czy 1/4000 - 30 Pentax K5 +18-55 mm +50-200 ma lepsze parametry naświetlania niż Canon EOS 550D body.
Podgląd obrazu na żywo tak czy nie Lustrzanka Pentax K5 +18-55 mm +50-200 umożliwia podgląd obrazu na żywo, inaczej niż Canon EOS 550D body.
FIZYCZNE
Wysokość [mm] 97 czy 97.3 Aparat Pentax K5 +18-55 mm +50-200 jest niższy o 0,3mm w porównaniu z aparatem Canon EOS 550D body.
pozostałe
Gwarancja 24 miesiące czy 12 miesięcy Pentax K5 +18-55 mm +50-200 ma dłuższy okres gwarancji niż Canon EOS 550D body.
Obiektyw w zestawie Dwa obiektywy czy Bez obiektywu Pentax K5 +18-55 mm +50-200 jest wyposażony w więcej obiektywów niż Canon EOS 550D body.

3 powody dla Canon EOS 550D body

Canon EOS 550D body
FIZYCZNE
Szerokość [mm] 128.8 czy 131 Aparat Canon EOS 550D body jest węższy od aparatu Pentax K5 +18-55 mm +50-200 o 2,2mm.
Waga [g] 530 czy 660 Lustrzanka Canon EOS 550D body jest lżejsza o 130g od lustrzanki Pentax K5 +18-55 mm +50-200.
Głębokość [mm] 62 czy 73 Canon EOS 550D body ma mniejszą głębokość o 11mm niż Pentax K5 +18-55 mm +50-200.

Opinie

100% poleca ten produkt

Canon EOS 550D body
  1. Mam wrażenie, że Canon wyprzedził modelem 550d Nikona w tym segmencie. Dla mnie rewelacja!

    Opinie napisał(a) Użytkownik Ceneo dnia

    Zalety
    filmy w full hd
    funkcjonalność
    jakość zdjęć
    wejście na mikrofon
  2. Bardzo dobry aparat. Posiada wszystko to, co powinna mieć lustrzanka. Ludzie najczęściej dokonują wymiany tego typu body, ponieważ chcą być SEMI-PRO i wybierają serię xxD. Nie ma w tym nic złego, ale czasem uważam, że jest to robione na wyrost :). Argumenty, które odróżniają ten aparat od wyższego modelu 60D oraz różnice real-life, a nie na papierze, jak to mają w zwyczaju rozpatrywać znafcy z różnego rodzaju for sprzętowych: - wyższa seria ma większy i jaśniejszy wizjer - to fakt, ale jest on o 11% większy i trochę jaśniejszy. Mam porównanie, bo bawiłem się puszkami semi-pro. Jasność nie jest wcale zniewalająca. W 550D jest wizjer lustrzany (nie ma pryzmatu) i jeszcze nigdy, nawet wieczorem albo w zdjęciach nocnych mi to nie przeszkadzało. Po prostu nikt mi nie wmówi, że wizjer nawet w entry-level jest mały, bo to nie jest prawda. Jest wystarczająco duży i wystarczająco jasny. - wyższa seria ma 9 pól krzyżowych AF, zaś seria amatorska tylko centralny punkt krzyżowy, zaś reszta to zwykłe punkty autofocusa - fakt, AF jest dokładniejszy w puszkach semi-pro. Ale w prawdziwym życiu objawia się to tym, że jeśli robimy zdjęcia w dzień, to nie ma żadnej ale to żadnej różnicy, ponieważ te zwykłe punkty AF też są szybkie i dokładne przy dobrym oświetleniu. Różnica pojawia się w ciemnych (naprawde ciemnych) pomieszczeniach i objawia się tym, że punkty krzyżowe z dużymi bólami, ale ostrość złapią, zaś punkty NIEkrzyżowe albo złapią albo nie, z przewagą na nie. Ale nie zapominajmy, że w 550D nadal jest ten jeden punkt krzyżowy na środku, który nawet w tych mega ciemnych pomieszczeniach złapie nam ostrość bez większych problemów. Dodam tylko, że w praktyce wiekszość osób używa tylko centralnego punktu AF i ewentualnie przekadrowuje po ustawieniu ostrości. Jak widać w praktyce wszystkie krzyżowe punkty AF nie są jakieś BARDZO potrzebne. Spokojnie wystarczy jeden krzyżowy i 8 zwykłych na około do większości sytuacji z prawdziwego życia, a nie z kartek testowych. - wyższe serie mają drugie koło nastaw - jest to niewątpliwa zaleta, ponieważ można szybko ustawić przysłonę i migawkę. Czyli w bardziej zaawansowanych aparatach jedna rolka ustawia przysłonę, zaś druga czas migawki. W serii amatorskiej jest jedna rolka i jeśli nią pokręcimy, to zmieniamy czas migawki, zaś jeśli chcemy zmienić przysłonę, to wciskamy taki bardzo wygodnie ułożony przycisk AV i kręcimy tą samą rolką zmieniając przysłonę. Prawda, że wygodne? Robię zdjęcia już 10 lat i nigdy nie miałem sytuacji, żeby przez brak drugiej rolki zepsuć zdjęcie bądź żeby nieobecność drugiej rolki nie pozwoliła mi na zrobienie danego zdjęcia. Jest to tylko i wyłącznie wygoda, nic więcej. - w 550d nie ma górnego ekranu LCD tak jak w wyższych modelach - na tym ekranie są wyświetlane te same informacje, co na ekranie LCD. Niektórzy twierdzą, że bez tego ekranu nie da się żyć, ponieważ np. przy zdjęciach nocnych LCD razi po oczach, zaś ten górny mniej. Osobiście robię też zdjęcia nocne i brak górnego ekranu nigdy mi nie przeszkadzał w żadnym stopniu. To jest po prostu kolejna rzecz dla wygody i komfortu, a nie coś, bez czego nie da się żyć. - lepsza ergonomia - najczęstszy argument na forach internetowych. Amatorskie korpusy typu 550D są małe i są zrobione jakby dla dzieci, zaś semi-pro i pro są duże i przeznaczone dla prawdziwie męskich dłoni (czyżby kompleksy?). Oczywiście każde dziecko stać na aparat za ponad 2000zł :). A tak na serio. 550D jest mały, ponieważ jak ktoś robi zdjęcia amatorsko (ja robię nie więcej niż 300 dziennie), to nie będzie go bolała łapka, jak potrzyma aparat taki jak 550D. Większe i ciężkie body są robione dla ludzi, którzy robią zdjęć znacznie więcej niż 90% użytkowników aparatów, czyli amatorów. Innymi słowy taki zawodowiec czy pół-zawodowiec nie może sobie pozwolić, żeby przez np. 4 godziny robić zdjęcia mniejszym body, bo odpadnie mu ręka. Tak samo programista potrzebuje wygodnej klawiatury, a pisarz wygodnego pióra. Nie oznacza to wcale, że każdy człowiek na świecie potrzebuje właśnie takiego zaawansowanego i ergonomicznego narzędzia tylko po to, żeby napisać 1 stronę w wordzie czy 1 kartkę ręcznie :) (odniesienie do tej nieszczęsnej klawiatury i pióra) - następna różnica pomiędzy 550D a wyższymi seriami, która jest uznawana przez niektórych za wadę to ilość klatek na sekundę. Oczywiście szczytem lansu jest posiadanie aparatu, który szybko klika migawką, szczególnie jak ktoś fotografuje przyrodę i rodzinkę jak znaczna większość osób kupujących aparaty. Zresztą ja moim 550D fotografuję ptaki w locie (do tego jest potrzebny przede wszystkim obiektyw, a nie szybka seria) i prędkość migawki na poziomie 3.7 FPS jest CAŁKOWICIE WYSTARCZAJĄCA. Oczywiście jak ktoś robi sport, to musi mieć ten większy burst, ale ilu z nas fotografuje non stop sport? Do tego trzeba mieć bardzo bardzo drogie i jasne szkła. Wiadomo, że jak ktoś robi sport to nie kupi 550D. Nadal jednak trzeba przyznać, że w prawdziwym świecie i przy przeciętnym zastosowaniu szybkość 3.7 klatek na sekundę jest więcej niż potrzebna. - jakość obudowy - 550D jest wykonany z plastyku, zaś aparaty semi-pro, choć nie wszystkie są robione ze stopu aluminowo-magnezowego. To, czy komuś jest potrzebne magnezowe body pozostawiam dla każdego do przemyślenia. Jeśli chodzi o mnie, to na pewno nie :). No chyba, że dla lansu przed znajomkami :P. Zresztą mój 550D raz mi upadł z metra na glebę i oczywiście nie ma żadnego śladu po tym. Ale w internecie oczywiście trzeba napisać, że puszka sprawia wrażenie, jakby przy upadku miała się rozpaść :). Poza wskazanymi wyżej głównymi różnicami (są inne, ale mniej znaczące) 550D zachowuje się identyko i robi takie same, dokładnie takie same jakościowo zdjęcia jak np. 60D. Matryca jest taka sama, pomiar światła identyczny, procesor identyczny. Nawet 550D ma przycisk do balansu bieli, czego w 60D nie uświadczycie. Czy warto wydawać dodatkowe 1200zł, na powyższe zmiany? Jasne, że tak, ale trzeba zadać sobie pytanie. Czy nowe body, pozwoli mi robić zdjęcia, które były wcześniej niemożliwe do wykonania, bądź czy robię tak dużo zdjęć i np. za kasę, że potrzebuję tej mega wygody? Ja pomimo , że jestem amatorem to potrafię robić dobre i ambitne zdjęcia, które się podobają nie tylko znajomym :). Widziałem już ludzi, którzy chwalili się sprzętem wartym grubo ponad 10 000zł, a zdjęcia robili przeciętne. Sekret tkwi w tym, że najważniejsze w fotografii to umieć patrzeć i widzieć. Jeśli ktoś w fotografii widzi tylko sprzętowość, to skazany jest na porażkę i wieczne męki finansowe. Taka osoba nigdy nie będzie zadowolona ze sprzętu, bo co roku wychodzą nowe i lepsze rzeczy. Zawsze już będzie uważać, że zdjęcia nie są wystarczająco ostre, zaś puszka niewygodna. Dajcie przeciętnemu muzykowi najlepszy instrument, a on dalej nie stworzy arcydzieła. Prawdziwy artysta stworzy niesamowitą muzykę przy pomocy najprostszego narzędzia. Pozostawiam to do przemyślenia wszystkim, którzy szukają aparatu do robienia zdjęć, a nie do dokonywania pomiarów. Moim zdaniem różnicę w cenie lepiej przeznaczyć na szkła, bo one nie tracą praktycznie w ogóle na wartości, a przyczyniają się do rozbudowy możliwości fotograficznych wielokrotnie bardziej niż body aparatu. UWAGA, powyższa opinia nie dotyczy osób, które żyją z fotografii (czyli zawodowców) albo robią szczególne rodzaje zdjęć (np. sport). Oni po prostu potrzebują lepszego sprzętu i dla nich 550D to faktycznie zabawka. Opinia jest dla ludzi, którzy mają czas na fotografię i nie muszą zrobić zdjęcia za wszelką cenę, bądź chcą polepszać swój warsztat, przy niższych nakładach finansowych :). Chciałbym jeszcze dodać, że przez pół roku po prostu robiłem zdjęcia, a później wszedłem na fora internetowe. Dopóki tam nie wszedłem i nie poczytałem tych wszystkich "specjalistów", nie wiedziałem, że kupiłem takie gówno. Oczywiście to żart. Innymi słowy nie czytajcie głupców na forach, bo oni są już w tym sprzętowym piekle i nigdy z niego nie wyjdą. Wy idźcie robić zdjęcia i cieszcie się pięknem tej całej zabawy :).

    Opinie napisał(a) Użytkownik Ceneo dnia

100% poleca ten produkt

Pentax K5 +18-55 mm +50-200
  1. Bardzo dobra ponadczasowa lustrzanka z dużym zakresem i szerokim wachlarzem użytecznych funkcji.

    Opinie napisał(a) b...1 dnia

comments powered by Disqus

Podobne pojedynki